Více se hýbat, pravidelně jíst

6. února 2007 v 17:23 | zuzaves |  články
Jak se zbavit přebytečných kilogramů? Rada je podle orborníků jednoduchá: dlouhodobě snížit nergetický příjem a zvýšit energetický výdej. Jednoduše řečeno: méně a lépe jíst a více se hýbat a nehladovět. Kdo chce zhubnout, musí jíst po malých porcích, ale za to často - po dvou až třech hodinách. Tělo si to totiž "pamatuje", a tak si pro jistotu z oběda uloží část energie na horší časy. Kaloricky nejvydatější by přitom měla být snídaně a oběd, večer už energii nepotřebujeme. Důležité je také to, co jíte. Vybírejte si především potraviny s nízkým glykemickým indexem. Díky tomu, že udržují stabilní hodnotu cukru v krvi, nebudete po nich mít hned tak hlad - především ten "vlčí", který končívá několika rohlíky s bramborovým salátem nebo dvěma tabulkami čokolády ( * že jo, holky? :O)). Zařaďte tedy do jídelníčku více zeleniny, v ideálním případě půl kilogramu denně. Nejde jen o tu syrovou, zkuste různé druhy salátů se sterilizovanou zeleninou ( * teda fuj, kdo by to jedl? :O)). Nízký glykemický index má také některé ovoce, libové maso, nízkotučné sýry nebo mléčné výrobky. Na opačném konci stupnice najdete potraviny s vysokým podílem jednoduchých cukrů nebo s vysokým podílem škrobů, k nimž patří bílé pečivo, necelozrnné těstoviny nebo bílá rýže a brambory. Proto s nimi šetřete, nejezte je tak moc a vždy k nim přidejte zeleninu ( * no už se vidím! v jedný ruce čokoládu a v tý druhý pórek! :O)). Když se k tomu začnete taky trochu hýbat, měli byste asi za měsíc (* jo, ale kterej? :O)) vidět první výsledky svého snažení Zvedání stokilové činky ovšem není tou nejlepší volbou. Abyste dobře spalovali, musí se vae tělo dostat do tzv. aerobního režimu. Jedná se o takovou námahu, která je dostatečná, aby donutila tělo spotřebovávat ze zásob energie, ale přitom jej nevyčerpá natolik, aby už po chvíli nebylo schopno dalšího pohybu. ( * v tom aby se čert vyznal! holky vykašlem se na to! :O))
* moje poznámky
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama